Hur skulle det ha gått?

2010-08-21 @ 17:06:34 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

                                                               Utan Mig?

Var jag behövd? Eller är Jag behövd?
Behövde han mig bara dessa månaderna?
Eller behöver han mig nu med?

Nej, jag inser nu, att jag vill tro att han behöver mig.
Men han behöver inte mig.
Han klarar sig själv.
Min Simon.

Han kan flytta till någon annan familj,
Han kommer över det.
Han är en katt,
Katter äger ingen.
Katter har tjänstefolk.
Hundar har ägare.

Men frågan är,
Klarar jag av att se honom åka?
Första gången han åkte,
Då bröt jag ihop.
Men han kom tillbaka.
Efter en natt.

Nu är frågan:

Klarar jag av att se honom åka? Med vetskapen att han Aldrig kommer tillbaka?
Aldrig få se honom igen?

Svaret på den frågan är enkelt.

Det är nej.
 
Ett enkelt Nej.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback